21.10.16

Інклюзивна освіта - шлях до гуманізації суспільства

Діти з особливостями психофізичного розвитку завжди були поміж нас. Утім їх не хотіли помічати, намагалися не впускати до звичайного життя, а навпаки ізолювати  від навколишнього середовища, людей.  На сучасному етапі українське державотворення характеризується глобальним реформуванням усіх сфер соціального життя. Реалізація інклюзивного підходу до навчання дітей з особливостями психофізичних станів розглядається в контексті перспектив і можливостей подальшого розвитку системи спеціальної освіти.   

Одним із ключових факторів у впровадженні інклюзивного навчання є, як зазначається у «Національній доктрині розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті» , підготовка педагогічного персоналу. Тому  вчителі НВК вчилися «азам» інклюзії на семінарах, тренінгах. Так з  13.06.2016 по 15.06.2016   в НВК «ОСНОВА»  2 учителі взяли участь у  навчальному тренінзі з проблеми «Організація роботи педагогів в інклюзивному класі» , директор Апостолова Т.О.та заступник директора з НВР Колесник Т.А. взяли участь   у семінарі з проблеми «Інклюзивний підхід до розвитку загальноосвітнього навчального закладу» . Протягом трьох днів - 25-27 серпня - у Запоріжжі у рамках соціальної програми Марини Порошенко пройшов другий етап тренінгів «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати», де 8 учителів     під час триденної роботи  взяли участь  у прикладних заняттях щодо особливостей навчально-виховного процесу по різних нозологіях,  методик мотивування й оцінювання навчальних здібностей кожної дитини, технологій складання навчальних планів та індивідуальних програм розвитку особливих дітей, відпрацювали інструменти використання Монтессорі-терапії, конструкторів Lego Education.

19 жовтня Апостолова Т.О., Колесник Т.А., Назаренко Н.С.  в рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю взяли участь у майстер-класах «Організація само оцінної діяльності педагогів засобами порталу «Віртуального інклюзивного середовища», «Формування готовності педагогічних працівників до роботи в інклюзивних класах», які були проведені КЗ «ЗОІППО» ЗОР.

Проблем і труднощів у реалізації інклюзивної освіти в нашій державі доволі багато. Утім її запровадження забезпечить реальну інтеграцію суспільства, його культурне й моральне вдосконалення. Як відомо, дорогу здолає той, хто йде. Тож ми вирішили не говорити, а діяти. У 2016-2017 н.р.  організовано інклюзивне навчання для 3 учнів(2 учні 3-го та 1 учень  6-го класу). У кожному класі з інклюзивним навчанням разом із педагогами працюють асистенти вчителя: Приходько І.Р. (3 клас), Кучеренко О.М. (6 клас). Також у супроводі дітей з особливими освітніми потребами активну участь бере практичний психолог Сушкіна І.Ю. та корекційні педагоги Сапко О.О., Мурашова В.Л., Піневич І.А., Абакуменко Л.А.   Створена своєрідна мережа підтримки. Всі працівники та адміністрація школи, всі, хто працює з цими дітьми,  допомагають один одному, обмінюються знаннями, намагаються максимально використовувати місцеві ресурси для досягнення головної мети – реалізації дитиною її потенційних можливостей та підготовки її до життя. Отже, у НВК створена команда –  група людей, у яких є спільна мета, які співпрацюють, щоб досягти більшого, ніж кожен із них здатен досягти самотужки, створено доброзичливу, невимушену атмосферу,   визнають унікальність кожного (і педагога, і учнів) та підтримують їх, це суттєво підвищує ефективність навчання. Школа, клас  стали рідними для учнів та їхніх родин. Батьки почуваються спокійніше, так як  також залучені до навчально-виховного процесу. Постійна соціальна взаємодія в різноманітних умовах, за різних обставин, в різних ситуаціях зближує учнів, виробляє емпатію, прихильність один до одного, усвідомлення індивідуальності кожного, відчуття захищеності.

Процес інклюзивного навчання –простір для відтворення ідей та досвіду як педагога, так і самої дитини.










Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...